A magyar uniós csatlakozást követően a honi vállalkozásoknak igencsak fel van adva a lecke, hogyan tudnak megfelelni a fogyasztóvédelmi szempontból módfelett kényes európai piac elvárásainak. Az ipari társadalmak gazdasági életében ugyanis különös hangsúly kap a fogyasztók és a vállalkozások kapcsolata, különösképpen a fogyasztók védelme a gyártókkal, szolgáltatókkal szemben. A fogyasztóvédelem előtérbe helyezése forintra váltható versenyelőnyt jelent a cég számára, hiszen jószerivel ez a terület maradt az egyetlen kitörési pont a kínálati piacon működő vállalkozások számára.
Tematikus összeállításunkban elsősorban a cégek szempontjából tekintjük át a fogyasztóvédelem rendszerét, praktikus tanácsokkal szolgálva a vevőkért folytatott piaci harcban. Foglalkozunk a fogyasztóvédelem infrastrukturális és intézményi hátterével, az Európai Unió szabályozásával, a termékfelelősséggel, valamint a fogyasztóvédelmi eljárások szabályaival. Különszámunkat a könnyebb érthetőség érdekében értelmező fogalomtárral zárjuk.