Iratkezelés a cégeknél

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2001. január 25.) vegye figyelembe!

Megjelent a Cégvezetők Kiskönyvtára 2001/02. számában (2001. január 25.)

Amikor III. Béla királyunk bevezette, hogy csak írásban lehet folyamodni az udvari kancelláriához, bizonyára nem sejtette, hogy korunkra mekkora mennyiségű irattömeget termel a mindennapi élet.

A cégműködés szükségszerű velejárói a különféle okiratok, dokumentumok, hiszen a gazdasági tevékenység szinte minden mozzanatát írásba kell foglalni, írásban kell rögzíteni, legyen szó akár a cég belső életének valamilyen eseményéről, szerződéses kapcsolatokról vagy akár igényérvényesítésről.

Óhatatlanul okiratok keletkeznek a különféle engedélyezési eljárásokban, de a közterhek viselése kapcsán is. Minél nagyobb a cég, annál nagyobb gondot kell fordítani í működésével összefüggő iratok kezelésére. Az iratok között rendet kell tartani, mert a kezelhetetlen papírhalmaz, egy-egy okirat elvesztése sok felesleges tennivalót ad a cég vezetőinek.

Tematikus összeállításunkban sorra vesszük a cégműködés, a gazdálkodás, a számvitel egyes szakaszaihoz kapcsolódó iratokat, az azokkal összefüggő kötelezettségeket. Szólunk az iratkezeléssel szembeni minőségbiztosítási elvárásokról, az iratok őrzéséről, selejtezéséről, az iratkezelési szabályzat fontosságáról.

A Különszámban írtak könnyebb érthetőségét külön fogalomtár segíti. A részletes tartalomjegyzék alapján bárki hamar megtalálja az őt érdeklő kérdéseket.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2001. január 25.) vegye figyelembe!