A munkahelyi közérzet

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (1999. október 5.) vegye figyelembe!

Megjelent a Cégvezetők Kiskönyvtára 1999/07. számában (1999. október 5.)

A munkáltató alapvető, a gazdaságosságra is kiható érdeke, hogy a munkavállaló jó környezetben, jó hangulatban, kedvvel dolgozzon nála, hogy a lehető legtöbbet hozzon ki magából.

Mitől jó egy munkahely? Mi befolyásolja a jó munkahelyi közérzetet? A munka hatékonyságát nagyon sok tényező együtthatása határozza meg: a munkahely fizikai környezete, a munkavállaló munkaköri alkalmassága, a vezető beosztásban lévő vezetői képessége, a megfelelő ösztönzőrendszer, az utasítások, az ellenőrzések és a munkahelyi kollektíva.

Tematikus összeállításunkban jogi, szociológiai szemszögből vizsgáljuk a kérdést. Szerzőink gyakorlati példákkal, tanácsokkal töltik meg az alapvető jogi fogalmakat, mint például az együttműködési kötelezettség, a véleménynyilvánítás joga, a rendeltetésszerű joggyakorlás, a munkáltatói, munkavállalói kötelezettségek. Részletesen kitérnek az alkalmazotti kapcsolattartásra, a különböző tréningekre, amelyek a jó csapatszellem kialakulásához járulnak hozzá, a szabadidős programok fontosságára, illetőleg a munka-, az egészség- és a balesetvédelemre.

 

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (1999. október 5.) vegye figyelembe!