Én és a Hatóság

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (1999. szeptember 9.) vegye figyelembe!

Megjelent a Cégvezetők Kiskönyvtára 1999/06. számában (1999. szeptember 9.)

(Eljárási tudnivalók)

Minden gazdálkodó szervezet kapcsolatba kerül különböző hatóságokkal. A bürokráciával való találkozás sokszor okoz bosszúságot, hiszen gyakran úgy látjuk, ügyünkkel nem foglalkoznak megfelelően; az eljárási időtartam sokszor indokolatlan elhúzódása, az ügyintézők esetleges közömbössége a kiszolgáltatottság érzését kelti bennünk. Nem törvényszerű azonban, hogy remegő gyomorral lépjünk ügyfélként a HATÓSÁG elé. Az eljárási szabályok rendszere a hatékony jogérvényesítés lehetőségét biztosítja számunkra, ám ha nem ismerjük az ügyfeleket érintő alapvető passzusokat, könnyen eltévedhetünk a jog útvesztőjében.

Összeállításunkban ismertetjük a hatósági eljárások általános, illetve speciális szabályait, hogy az Olvasó átfogó képet kapjon a különböző eljárások tárgyáról, az ügyfél és a határóság jogairól, kötelességeiről, a döntésekről és az esetleges hibás határozatok orvoslásának módjáról.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (1999. szeptember 9.) vegye figyelembe!